Wednesday, August 20, 2008

muhammad hafizan 1 bulan lebih




slm.. diam x diam aje umur anak aku ni dah sebulan lebih.. sekejap aje masa berlalu. masa ni badan dia dah tegap skit. menyusu pun kuat. x cukup susu badan.. kena bantu susu tepung juga. kalau x, dia akan menangis kuat2. aku kasi dia susu tepung jenama enfalac A+.. so far ok r.. xder alahan. k, lah.. nak citer ckit pasal nama dia nie.. knapa aku beri nama dia muhammad hafizan :) aku amik masa selama 1 minggu memikirkan utk beri nama anak ini. malam jumaat berikutnya iaitu 11hb 7 '08, timbullah ilham dlm pemikiran aku utk memberi nama padanya muhammad hafizan. di siang hari jumaat tu pulak, tali pusatnya tanggal. muhammad ni maksudnya yg terpuji. kalau ikut prosedur baru jabatan pendaftaran & jabatan agama pun.. skrng nie dah x leh eja muhammad tu mohd / muhd.. kalau nak bubuh nama mcm tu kenalah dgn ejaan penuh. yg lepas2 tu dimaafkan. huruf rumi dlm panggilan nama mmg x setepat huruf arab. hafizan tu pula berasal dari kata dasarnya hafiz iaitu yg memelihara. hafizan juga adalah beberapa nama gabungan antara nama aku, nama umienya, nama atuknya, nama neneknya dan juga belah2 pak saudara& mak saudaranya. nama kakaknya pun ada sikit2. mudah2an dipanjangkan umur, dimurahkan rezekinya serta menjadi al-hafiz kpd semua perkara2 baik, amin. dulu masa awal usianya, aku cukup bimbang kkalau dia kena jaundis yg teruk. aku dah rasa jaga anak nombor 2 aku dulu nurul jannah. kat 2 minggu jannah & umienya duk wad. kena amik sample darah hari2. alhamdulillah lah.. hafizan nie kena gak jaundis tp x teruk. sekejap aja. myb sbb dia kuat menyusu. foto nie di amik pada 16hb 8 '08. tarikh nie jugak adalah birthday nurul jannah yg ke 4 tahun.

No comments: